пʼятниця, 1 квітня 2022 р.

 

Колеги, вітаємо!

Сьогодні у нашому листі читайте про нові методичні рекомендації та роз’яснення щодо організації освіти в умовах воєнного стану, використання залишків субвенцій, вступ на бакалавра та про інші актуальні новини. 

Також у листі – традиційна добірка можливостей і матеріалів для педагогів, учнів та їхніх батьків. 

 

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТИ У 2021/2022 Н.Р.
У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ В УМОВАХ ВОЄННОГО ЧАСУ

МОН розробило методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в 2021/2022 навчальному році у початковій школі в умовах воєнного часу. Із ними можна ознайомитись за посиланням

Зокрема, згідно з рекомендаціями, здобувачам освіти, які в умовах воєнного стану були вимушені змінити місце проживання (перебування), залишити робоче місце, місце навчання, незалежно від місця їхнього проживання (перебування) на час особливого періоду гарантується організація освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників.

 

ДЕЯКІ ПИТАННЯ ОРГАНІЗАЦІЇ ЗДОБУТТЯ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ТА ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ

Підписано наказ №274 «Про деякі питання організації здобуття загальної середньої освіти та освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні». Документ регулює забезпечення та організацію органами управління у сфері освіти місцевих органів виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, зокрема в підпорядкуванні яких перебувають ЗЗСО та установи освіти.

З-поміж питань, висвітлених у наказі:

  • зарахування здобувачів загальної середньої освіти, які вимушені були змінити місце навчання та/або проживання (перебування) та знаходяться в Україні чи за її межами, до закладів освіти за заявою, що подається до закладу;
  • здобуття загальної середньої освіти за будь-якою формою, що може забезпечити заклад освіти та є найбільш безпечною;
  • оплату праці працівників закладів освіти та установ освіти незалежно від їхнього поточного місця проживання (перебування).

Крім цього, набрав чинності закон №2126-IX щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану, згідно з яким ЗУ «Про освіту» було доповнено новою статтею 57-1 «Державні гарантії в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану». Стаття визначає гарантії здобувачам освіти, працівникам закладів освіти, установ освіти, наукових установ на:

  • організацію освітнього процесу в дистанційній формі або в будь-якій іншій формі, що є найбільш безпечною для його учасників;
  • збереження місця роботи, середнього заробітку, здійснення виплати стипендій та інших виплат, передбачених законом;
  • місце проживання (пансіон, гуртожиток тощо) та забезпечення харчуванням (у разі потреби).

Закон надає повноваження органам влади на оперативне прийняття необхідних рішень для врегулювання сфери освіти та науки у воєнний час.

Докладніше – за посиланням

 

ВИКОРИСТАННЯ ЗАЛИШКІВ СУБВЕНЦІЙ З ДЕРЖАВНОГО БЮДЖЕТУ

Уряд ухвалив зміни до Порядку та умов надання освітньої субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам, а також до Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами в частині використання залишків коштів за субвенціями.

Постановою дозволено місцевим бюджетам використовувати залишки коштів за зазначеними субвенціями, збережених на рахунках місцевих бюджетів станом на 1 січня 2022 року, на:

  • заходи територіальної оборони;
  • задоволення продовольчих потреб цивільного населення;
  • евакуацію/вивезення/переміщення цивільного населення із місцевості, де ведуться бойові дії, та небезпечних територій у безпечні місця;
  • оплату інших заходів, спрямованих на підтримку цивільного населення в умовах воєнного стану.

 

ВСТУП НА БАКАЛАВРА У 2022-МУ

МОН розробляє Порядок зарахування до закладів вищої освіти у 2022 році, в якому буде докладно описано вступний процес. 

Наразі допрацьовується й механізм складання іспиту, проте для організації іспитувань потрібна підтверджена інформація про потенційних учасників випробувань. Таку інформацію МОН отримує з бази реєстраційних даних потенційних учасників ЗНО. Тож якщо особа вже зареєструвалася для участі у ЗНО, її зареєстровано для участі у вступних випробуваннях. 

Якщо особа планує цьогоріч вступати до вітчизняних ЗВО, проте ще не зареєструвалася для участі в ЗНО, варто ознайомитись із алгоритмом дій за посиланям. До 9 квітня необхідно буде створити реєстраційну картку.

Крім цього, УЦОЯО запропонував механізм дій для керівників закладів загальної середньої та професійної освіти, який уможливить вступ випускників до університетів. 

 

СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЄКТ «ПРИХИСТОК»

Діє соціальний проєкт «Прихисток», що здійснюється під патронатом Президента Володимира Зеленського. Наразі в нашій країні нараховується понад 10 мільйонів вимушених переселенців. Українці, які опинилися на лінії зіткнення та окупації загарбників, були вимушені покинути місця постійного проживання.

З метою об’єднання спільних зусиль у забезпеченні громадян безпечним прихистком, комунікаційна кампанія щодо проєкту підвищує обізнаність громадян центральної та західної частин України в питаннях допомоги вимушеним переселенцям, а саме в необхідності розміщення біженців у власних житлових помешканнях.

 

СПІЛЬНОТА ОСВІТЯН І СОЦПРАЦІВНИКІВ,
ЯКІ БУЛИ ВИМУШЕНІ ВИЇХАТИ ЗА КОРДОН

Команда ЮНІСЕФ Україна ініціювала створення спільноти українських освітян і соціальних працівників, які вимушені були виїхати за кордон через війну. Наразі утворено форму, в якій можуть зареєструватися спеціалісти, готові повернутися до роботи у країні тимчасового перебування.

Відповідно до отриманих заявок буде сформовано краще розуміння кількості українських освітян і соціальних працівників, які наразі перебувають у різних країнах світу. Це дасть змогу місцевим органам влади, міжнародним і неурядовим організаціям координувати спеціалістів, а також спрямовувати їхні зусилля на допомогу українським дітям.

Допомагаючи дітям продовжувати здобувати освіту та розвиватися, спеціалісти водночас підтримуватимуть особистий професійний розвиток. Охочих долучитися до спільноти запрошують заповнити анкету за посиланням bit.ly/3NitJRw і дочекатися зворотного зв’язку. Заповнення анкети не гарантує нового робочого місця.

 

ПОСІБНИК «РОЗМОВИ ПРО ВІЙНУ» ДЛЯ БАТЬКІВ І ОПІКУНІВ ДІТЕЙ

Українські діти та підлітки під час війни потребують особливої уваги батьків і опікунів, щоб отримувати зрозумілу інформацію про події навколо. Асоціація психологів Португалії на допомогу дорослим підготувала посібник «Розмови про війну» українською мовою. 

Із посібника «Розмови про війну» дорослі дізнаються:

  • чому важливо говорити про воєнні дії таяк це робити;
  • чи розуміють діти значення слова «війна» та як вони почуваються під час обговорення бойових дій;
  • як завдяки бесіді про війну навчити дитину ненасильницькій поведінці та заохотити її до розбудови миру.

До посібника внесено поширені запитання про війну, а також підказки для дорослих, які допоможуть давати відповіді під час розмови з дітьми. 

Також діє Телеграм-канал «Підтримай дитину», у якому розміщено додаткові матеріали для подолання психотравми в дітей. 

 

РЕЄСТРАЦІЯ НА КУРС ІЗ МІЖНАРОДНОГО ГУМАНІТАРНОГО ПРАВА
ДЛЯ ОСВІТЯН

До 4 квітня триває реєстрація на курс для освітян із міжнародного гуманітарного права. Дистанційне навчання розпочнеться 5 квітня.

Метою курсу є підвищення фахового професійного та методичного рівня педагогів щодо розуміння головних положень МГП задля ідентифікації та фіксації порушень в умовах російсько-української війни, а також роз’яснення учнівству та широким верствам населення питань, пов’язаних із порушенням норм МГП у російсько-українській війні.

Експрес-курс розраховано на 8 годин, запропоновані теми спрямовані першочергово на захист цивільного населення в умовах війни.

Деталі та графік проведення курсу – за посиланням

 

БЕЗОПЛАТНІ ПІДРУЧНИКИ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ШКОЛЯРІВ ЗА КОРДОНОМ

Видавництво «Ранок» за підтримки МОН, ІМЗО та партнерів з European Educational Publishing Group активно працює над тим, щоб українські підручники були доступні на безоплатних засадах для всіх школярів у Європі.

Список країн і посилання на сайти видавництв, де можна завантажити підручники або інтерактивні матеріали – за посиланням

Перелік буде доповнюватися та згодом українські підручники будуть доступні майже у всіх країнах ЄС. Для деяких країн також планується друк паперових книг.

 

НАВЧАЛЬНІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО
ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ДЛЯ УЧНІВ 1-4 КЛАСІВ

Інститут педагогіки НАПН України запровадив освітній проєкт «Світ чекає крилатих», який надає доступ до навчальних матеріалів для забезпечення дистанційного освітнього процесу на період запровадження військового стану в Україні в закладах загальної середньої освіти.

Навчальні матеріали розраховано на учнів 1-4 класів. Ознайомитися з матеріалами можна за посиланням.

 

ВСЕУКРАЇНСЬКИЙ РОЗКЛАД ТЕПЕР МІСТИТЬ І ОНЛАЙН-УРОКИ
З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ

Спільнота вчителів Junior разом із МОН, ІЗМО та Комітетом фізичного виховання та спорту розпочинає серію онлайн-уроків #перемагаєморазом, які входять до Всеукраїнського розкладу.

Трансляція відеоуроків для школярів 5-11 класів відбуватиметься на телеканалах ПЛЮСПЛЮС, Піксель та Суспільне, а також платформах онлайн-телебачення MEGOGO, Київстар ТБ, 1+1 video, sweet. tv та VoliaTV. До уроків також можна долучитися на Youtube-каналі.

 

НОВІ МАТЕРІАЛИ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ І БАТЬКІВ:
«СУЧАСНЕ ДОШКІЛЛЯ ПІД КРИЛАМИ ЗАХИСТУ»

Додано нові матеріали у розділ «Сучасне дошкілля під крилами захисту», для педагогів і батьків, що доцільно використовувати при спілкуванні з дітьми дошкільного віку. Нові матеріали містять цікаві онлай-заняття, руханки, казки та корисну інформацію.

Також запрошуємо зацікавлені сторони надсилати матеріали до відділу дошкільної освіти МОН на електронну пошту domon2010@ukr.net з позначкою матеріали до рубрики «Сучасне дошкілля під крилами захисту».

 

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ
ДЛЯ ДІТЕЙ ІЗ ПОРУШЕННЯМИ СЛУХУ

Група корекційних педагогів КЗО «Криворізька спеціальна школа “Сузір’я” ДОР» розробила для педагогів спеціальних закладів освіти практичні рекомендації щодо організації дистанційного навчання в умовах воєнного стану для дітей із порушеннями слуху.

 

На сьогодні все! Дякуємо, що залишаєтесь із нами на зв’язку.

До наступного четверга!

 

З любов'ю
команда Міністерства освіти і науки України

 


Немає коментарів:

Дописати коментар