Для учителів



МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

НАКАЗ

№ 805 від 09 вересня 2022 року

Зареєстровано
в Міністерстві юстиції України
21 грудня 2022 р. за № 1649/38985



                 Про затвердження положення про атестацію педагогічних працівників













Колеги, вітаємо!

У нашому сьогоднішньому листі ви дізнаєтесь про корисні онлайн-заходи для освітян, матеріали для уроку щодо проблем насильства, проєкт Положення про ліцей та нову редакцію Положення про спеціальну школу. 

Тож розпочинаємо!

 

КОРИСНІ ОНЛАЙН-ЗАХОДИ ДЛЯ ОСВІТЯН

Наступного тижня відбудеться одразу кілька онлайн-заходів для освітян за участі Міністерства. Нижче розповідаємо про них коротко, тож ви можете обрати ті, які цікавлять саме вас, і вже запланувати участь у них. 

Докладна інформація про кожен із цих заходів з’явиться на сайті МОН найближчими днями. 

 

Онлайн-презентація контент-платформи і чат-боту НУМО
для розвитку дошкільнят

Спікери розкажуть про онлайн-ресурси НУМО, які пропонують понад 160 порад, вправ та ігор для розвитку 16-ти навичок у дошкільнят, а також про зв’язок дошкільної освіти зі школою, зокрема – з реформою “Нова українська школа”.

 

Протидія професійному вигоранню вчителів під час карантину

Перша онлайн-сесія із серії заходів від ЮНІСЕФ Україна та Освіторії, які будуть присвячені проблемам, із якими стикаються вчителі у період пандемії COVID-19. 

 

Онлайн-сесія щодо формування
органів управління освітою у новостворених громадах

  • Коли: 3 грудня, четвер
  • Час: 14:30-15:40 
  • Онлайн-трансляція: Facebook МОН та DECIDE
  • Реєстрація за посиланнямbit.ly/33kOMxI

Захід МОН і проєкту DECIDE – “Децентралізація для розвитку демократичної освіти” для освітніх управлінців щодо формування органів управління освітою у новостворених громадах. Мета – допомогти розвитку ефективної системи управління освітою на місцях.

Докладніше – тут: novihromady.decide.in.ua.

До речі, на сайті проєкту DECIDE decide.in.ua є багато корисних матеріалів для освітян. Читайте новини на сайті та підписуйтесь на Facebook-сторінку проєкту.

 

16 ДНІВ ПРОТИ НАСИЛЬСТВА: МАТЕРІАЛИ ДО ТЕМАТИЧНОГО УРОКУ 

Щорічно з 25 листопада до 10 грудня включно проводиться всеукраїнська акція “16 днів проти насильства”. Мета акції – привернення уваги суспільства до проблем подолання насильства у сім’ї, жорстокого поводження з дітьми, протидії торгівлі людьми та захисту прав жінок.

Рекомендуємо організувати та провести тематичні заняття, лекції, вебінари, круглі столи та інші заходи з урахуванням умов карантину. 

У цьому матеріалі ми зібрали посилання на корисні матеріали, які стануть в нагоді під час підготовки таких уроків та заходів. 

 

ПОТРЕБУЄМО ВАШОЇ ДУМКИ: ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ
ПОЛОЖЕНЬ ПРО ЛІЦЕЙ І ПРО СПЕЦІАЛЬНУ ШКОЛУ

Міністерство пропонує для громадського обговорення проєкт Положення про ліцей та нову редакцію Положення про спеціальну школу. Нам важливі думки фахівців, тому будемо вдячні за участь у обговоренні документів. 

 

Проєкт Положення про ліцей

Стисло про зміст проєкту читайте у цьому матеріалі МОН. Сам проєкт завантажуйте за цим посиланням

Зауваження та пропозиції до проєкту Положення у вигляді порівняльної таблиці просимо надсилати до 15 грудня на e-mail v_bozhinskiy@mon.gov.ua.

 

Нова редакція Положення про спеціальну школу

Стисло про ключові зміни читайте ось тут, сам документ завантажуйте за посиланням

Зауваження та пропозиції надсилайте до 7 грудня: 

  • поштою за адресою: Міністерство освіти і науки України, директорат дошкільної, позашкільної та інклюзивної освіти, пр. Перемоги, 10, м. Київ, 01135, 
  • на e-mail inclusion@mon.gov.ua.

 
МОН ЗМІНИТЬ ПІДХОДИ ДО ВІДБОРУ ШКІЛЬНИХ ПІДРУЧНИКІВ

Міністерство розпочало перегляд чинної системи експертизи шкільних підручників, у межах якого передбачено й удосконалення нормативної бази про Конкурс серед авторів.

Зусилля Міністерства також будуть спрямовані на вдосконалення навчання експертів, які відбирають підручники. Крім того, МОН пропонуватиме підвищити рівень відповідальності видавництв щодо якісної підготовки підручників за кошти державного бюджету. 

Міністерство вже доручило профільним науковим установам опрацювати питання зміни процедури й змісту експертної оцінки підручників під час їх конкурсного відбору.

Докладно про це читайте за посиланням.



 

На сьогодні все! Дякуємо, що залишаєтесь із нами на зв’язку.

Нагадуємо, отримання цієї розсилки – добровільне. Якщо ви НЕ ХОЧЕТЕ її читати, будь ласка, дайте знати у цій формі.

Якщо ви знаєте освітян, яким можуть бути цікаві такі листи від нас, будь ласка, надішліть їм посилання на відповідну анкету:

Дати нам поради щодо вдосконалення цих листів ви можете за посиланням. Нам дуже важлива ваша думка :-) 

До наступного четверга! 

 

З любов'ю
команда Міністерства освіти і науки України





1.НОРМАТИВНІ ДОКУМЕНТИ ЩОДО ВЕДЕННЯ  ДОКУМЕНТАЦІЇ В ЗАКЛАДАХХ ОСВІТИ.
Закони України

Закон України "Про освіту"
Закон України "Про загальну середню освіту"
Закон України "Про відпустки"
Закон України "Про охорону праці"
Закон України "Про охорону дитинства"
Кодекс законів про працю України
Положення, які регламентують діяльність навчального закладу
Положення про загальноосвітній навчальний заклад
Положення про ліцензування, атестацію та акредитацію навчальних закладів
Положення про піклувальну раду загальноосвітнього закладу
Положення про раду загальноосвітнього навчального закладу
Положення про індивідуальне навчання в системі загальної середньої освіти
Положення про екстернат в загальноосвітніх навчальних закладах
Положення про класи з поглибленим вивченням окремих предметів
Документи, які регламентують порядок закінчення навчального року, переведення, випуск та нагородження учнів
Положення про державну підсумкову атестацію учнів
Положення про золоту медаль "За високі досягнення у навчанні" та срібну медаль "За досягнення у навчанні"
Положення про порядок замовлення, видачі та обліку документів про освіту державного зразка
Положення про нагородження похвальним листом та похвальною грамотою
Лист щодо виставлення оцінок з державної підсумкової атестації учасникам олімпіад (роз’яснення)
Про врахування середнього бала документа про повну загальну середню освіту
Щодо звітності про проведення державної підсумкової атестації за освітній рівень базової та повної загальної середньої освіти (протокол проведення державної підсумкової атестації та форма звітності)
Інструкція про переведення та випуск учнів навчальних закладів

Про порядок проведення навчальних екскурсій та навчальної практики учнів загальноосвітніх навчальних закладів

Правила безпеки під час проведення занять у кабінетах підвищеної небезпеки, положення про кабінети
Правила безпеки під час проведення навчання з біології в загальноосвітніх навчальних закладах
Правила безпеки під час проведення занять з фізичної культури і спорту в загальноосвітніх навчальних закладах
Правила безпеки під час занять у навчальних і навчально-виробничих майстернях навчальних закладів системи загальної середньої освіти
Правила безпеки під час навчання в кабінетах інформатики навчальних закладів системи загальної середньої освіти
Положення про кабінет інформатики та інформаційно-комунікаційних технологій навчання загальноосвітніх навчальних закладів
Положення про навчальні кабінети загальноосвітніх навчальних закладів

Трудові взаємовідносини
Типове положення про атестацію педагогічних працівників України
Положення про порядок добору управлінських кадрів
Інструкція про порядок ведення трудових книжок працівників
Про організацію та порядок оплати праці за заміни тимчасово відсутніх учителів
Оплата праці педагогічних працівників за проведення атестації у екстернів
Про колективні договори і угоди
Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ
Типові правила внутрішнього розпорядку для працівників державних навчально-виховних закладів України

Соціально-психологічна служба
Положення про експертизу психологічного і соціологічного інструментарію, що застосовується в навчальних закладах Міністерства освіти і науки України
Положення про психологічний кабінет
Положення про психологічну службу

Положення про шкільну психолого-медико-педагогічну комісію
Планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби


Інструктивні матеріали з ведення шкільної документації
Примірне положення про порядок звітування керівників дошкільних, загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладів перед педагогічним колективом та громадськістю
Про затвердження Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах I - III ступенів
Інструкція з обліку дітей і підлітків шкільного віку
Інструкція щодо ведення класних журналів у 5-11 класах

Інструкція щодо ведення класних журналів у 1-4 класах



ДЕРЖАВНА ПІДСУМКОВА АТЕСТАЦІЯ 
Орієнтовні вимоги до проведення державної підсумкової атестації учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти у 2015/2016 навчальному році


4 коментарі:

  1. Мене звати Пасічник Анатолій. методист Львівського обласного центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді. Прошу ознайомитись з умовами акції, впевнений, що Вас інформація зацікавить. Не знайшов ел.адреси, тому надсилаю умови тут.

    Додаток 1
    До наказу КЗ ЛОР «ЛОЦЕНТУМ» № 12-з
    від 14.03.2017 року



    Умови проведення обласної природоохоронної акції
    “Охороняймо вікові дерева”


    Багато цінних дерев вже запові́дано та входять до природо-заповідного фонду Львівської області. Проте в межах населених пунктів та поблизу них можна знайти необліковані старовікові дерева, які потребують інвентаризації та підлягають охороні. Щоб не допустити втрати цінних старовікових дерев, необхідно обліковувати і заповіда́ти усі дерева, пов'язані з історичними, культурними, релігійними подіями, або які згадуються в місцевих народних переказах тощо.
    Усі старовікові дерева повинні бути ботанічними пам'ятками природи як живі свідки історичних подій, культурного або релігійного життя територіальних громад; як джерело для отримання елітного насіння; як місце духовного збагачення, природоохоронного і патріотичного виховання; як оселище для тварин (кажанів, птахів, комах тощо).
    З метою активізації еколого-освітньої та природоохоронної роботи в навчальних закладах Львівський обласний центр еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді проводить щорічну обласну природоохоронну акцію “Охороняймо вікові дерева”.

    Мета та завдання акції

    Основною метою обласної природоохоронної акції є привернення уваги педагогів та учнівської молоді до виявлення, дослідження та збереження старовікових дерев, які мають історико-культурне, меморіальне, природоохоронне, релігійне, естетичне та наукове значення. Для цього потрібно, насамперед, провести якнайповнішу інвентаризацію старовікових дерев в межах населених пунктів Львівської області.
    Завдання обласної природоохоронної акції:
    - виявити в межах населених пунктів старовікові дерева, які не входять до природно-заповідного фонду Львівської області;
    - провести оцінку біометричних показників та екологічного стану виявлених старовікових дерев;
    - залучити учнівську та студентську молодь до дослідницької діяльності;
    - за результатами обліку підготувати звернення до департаменту екології та природних ресурсів Львівської ОДА щодо заповідання старовікових дерев.


    ВідповістиВидалити
  2. продовження....................................

    Умови проведення акції

    До старовікових умовно відносяться дерева віком понад 100 років. Важливі біометричні ознаки для заповідання старовікового дерева – висота дерева, розмір крони, товщина стовбура та довговічність (додаток 1).
    Варто звертати увагу на дерева дивовижної форми, наприклад, багатостовбурні дерева з однією кореневою системою, з цікавими вигинами стовбура і гілок. Цінними для заповідання будуть старовікові дерева в алейних посадках, а також рідкісні для нашої місцевості інтродуковані види.
    Біля виявленого вікового дерева встановлюється інформаційна табличка із ботанічною та власною назвою дерева, приблизним відносним віком, меморіальним, історико-культурним, релігійним чи природоохоронним значенням. Для захисту старовікового дерева бажано встановити огорожу.
    За результатами біометричних досліджень старовікових дерев учасники обласної природоохоронної акції заповнюють облікову картку (додаток 2), яка разом із схемою розташування дерева, світлинами та (або) малюнками надсилається на адресу ЛОЦЕНТУМ.
    .

    Учасники акції

    До участі в обласній природоохоронній акції “Охороняймо вікові дерева” запрошуються учнівсько-педагогічні колективи загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів, професійно-технічних училищ, коледжів, студенти та викладачі вищих навчальних закладів Львівської області.
    Для заохочення учасників акції до проведення практичних заходів із виявлення та охорони старовікових дерев, за результатами обласної природоохоронної акції “Охороняймо вікові дерева” буде підготовлено звернення до департаменту екології та природних ресурсів Львівської ОДА щодо надання облікованим старовіковим деревам природоохоронного статусу “Ботанічна пам'ятка природи місцевого значення”.
    Учасники акції надсилають облікові картки старовікових дерев (додаток № 2) щороку до 15 травня на адресу Львівського обласного центру еколого-натуралістичної творчості учнівської молоді (79026, м. Львів, вул. І.Франка, 133, ЛОЦЕНТУМ, тел.2764607).

    ВідповістиВидалити
  3. продовження............................................
    Додаток 1
    Методика визначення відносного віку дерева


    Вік деяких порід дерев можна визначити за формулою L = K x C, де L – вік дерева, K – імперичний коефіцієнт, С – довжина окружності (обхват) стовбура дерева на висоті 1,3 м.
    № п/п
    вид дерева
    коефіцієнт висота заміру над ґрунтом
    1 Дуб звичайний 1 1.30 м
    2 Сосна звичайна 0,7 (вологий ґрунт) – 1,5 (сухий ґрунт) -“ -
    3 Гіркокаштан кінський 0,5 -“ -
    4 Платан західний 0,3 -“ -
    5 Граб звичайний 1 -“ -
    6 Липа серцелиста 1,1 -“ -
    7 Горіх грецький 1,0 -“ -
    8 Шовковиця чорна 0,4 -“ -
    9 Тис ягідний 2,5 – 4,5 -“ -
    10 Ялівець звичайний 2.5 – 4.5 -“ -

    Додаткова інформація. Дуб після 600–700 років при обхваті 6 м і більше) починає рости повільніше. За 100 років він додає не 100 см, як у молодості, а 30–40 см, якщо росте в лісі, і 60–80 см, якщо росте на сонячній галявині, в середньому 60 см за століття.
    В'яз, ясен, бук, робінія звичайна (акація біла) можуть досягти віку 150–200 років маючи в обхваті більше ніж 3,00 м на рівні 1,30 м від землі. Верба і тополя, які швидко ростуть, можуть досягти 150 років при обхваті стовбура 5,00–6,00 м.
    Якщо у дерева на відстані до 2,00 м від землі стовбур роздвоюється, то обхват стовбура буде трохи більшим, ніж у дерева, що має звичайний стовбур. Для визначення віку такого дерева слід цифру, що характеризує обхват стовбура на відстані 1,30 м від землі, помножити на 1/3, а потім помножити на коефіцієнт для виду дерева.
    Для визначення віку шпилькових рослин (сосни, ялини, ялиці, кедра тощо) можна порахувати кількість мутовок (віялоподібних кільцевих розгалужень гілок на стовбурі). Після підрахунку мутовок треба до отриманого значення для сосни додати три роки, для ялини - чотири, для ялиці - п'ять, для кедра - десять.


    ВідповістиВидалити
  4. продовження................................................Додаток 2

    Облікова картка старовікового дерева

    1. Назва населеного пункту (місто, село, район, територіальна громада)
    2. Розташування старовікового дерева, відомість про землекористувача (вуличне насадження, пришкільна територія, прицерковна територія, приватна територія, територія підприємства чи іншого об’єкта)

    3. Позначення старовікового дерева на топографічному плані населеного пункту у вигляді схематичного додатку до облікової картки

    4. Ботанічна назва виду (назва сорту для плодового дерева)

    5. Тип посадки (солітер, в складі групи, в алейній посадці)

    6. Орієнтовний вік старовікового дерева (додаток 1)

    7. Біометрична оцінка старовікового дерева (окомірна висота, висота стовбура до розгалуження крони, обхват стовбура на висоті 1,3 м, проекція діаметру крони за лініями захід-схід та північ-південь)

    8. Санітарний стан стовбура та крони: наявність дупла (його розміри і висота розташування), стан стовбура (морозобійні тріщини, механічні пошкодження, зараженість трутовиком), стан крони (пошкодження блискавкою, скелетні гілки обрізано чи зламано, суховершинність) тощо

    9. Історико-культурна, меморіальна, естетична, релігійна, природоохоронна та наукова цінність, наявність переказів та легенд, власна назва дерева (або пропозиція щодо власної назви)

    10. Світлини та (або) малюнки старовікового дерева (бажано світлини у безлистому стані та у вегетативний період)

    11. Потенційно небезпечні чинники, які можуть впливати на життєвий стан старовікового дерева (будівництво, розширення дороги, механічне пошкодження, підпал, аварійний стан крони тощо)

    12. Зв'язок з орнітофауною (гніздування синантропних птахів)

    13. Заплановані чи здійснені практичні заходи з охорони старовікового дерева (встановлення огорожі, встановлення інформаційної таблиці, розчищення пристовбурової ділянки, лікування дупла, встановлення опори під гілку тощо)

    14. Яку просвітницьку роботу проведено з громадськістю, місцевою владою, засобами масової інформації щодо охорони старовікових дерев, які мають історико-культурне та природоохоронне значення

    15. Інформація про особу чи групу осіб, котрі заповнили облікову картку (П.І.Б., місце роботи чи навчання, контактний телефон)

    Дата заповнення облікової картки ______________

    ВідповістиВидалити